ارائه بیش از ۸۰۰ میلیون خدمت به مردم در حوزه سلامت / تبیین ۱۴ محور کلیدی وزارت بهداشت در دولت چهاردهم

00024.jpg - 75.58 kBرئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تلاش مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، طی سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون خدمت سلامت‌محور به مردم ارائه شده است.

به گزارش وب دا، دکتر حسین کرمان‌پور در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در تالار شهید سلیمانی مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد:روابط‌عمومی‌ها نقش مؤثری در ایجاد نشاط اجتماعی و بهبود حال مردم دارند و امیدواریم با برکت حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع)، تمامی فعالان حوزه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در انجام رسالت خود موفق باشند.

وی با اشاره به تجربه تلخ دوران کرونا و نقش پررنگ رسانه‌ها در آن دوران افزود:در دولت چهاردهم، ۱۴ محور کلیدی برای وزارت بهداشت تعریف و تبیین شده است که از جمله آنها می‌توان به دیابت، تغذیه سالم، سوءمصرف مواد، فشارخون، جوانی جمعیت، پویش نه به تصادف، دیپلماسی سلامت، آلودگی هوا، ارتقای سواد سلامت جامعه، خودمراقبتی و اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد.

دکتر کرمان‌پور خاطرنشان کرد:با همکاری شورای اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی جهت اجرای پویش “نه به تصادف” در نوروز ۱۴۰۵ انجام شده و اطلاع‌رسانی آن از شب میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تصادفات سومین علت مرگ‌ومیر کشور و اولین علت فوت در گروه سنی ۵ تا ۳۰ سال است، افزود:افرادی که در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند، آینده‌سازان کشور و والدین فردای جامعه هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت با اشاره به حادثه خودروی خانواده دکتر سقاب‌اصفهانی، معاون رئیس‌جمهور، گفت:در این حادثه تلخ، سه عضو یک خانواده جان باختند و سه نفر از ۶ تا ۵۰ سال مجروح شدند. وظیفه ما در وزارت بهداشت حضور سریع و انتقال مصدومان به بیمارستان است، اما کاهش آمار فوتی‌ها نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است و تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون خدمت به مردم ارائه شده است، تأکید کرد:اگر بتوانیم نگذاریم دو پرونده مهم—تصادفات و جمعیت—به وضعیت بحرانی برسند، خدمت بزرگی به حوزه سلامت کرده‌ایم.

دکتر کرمان‌پور افزود:در برنامه هفتم توسعه باید ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از محل گردشگری سلامت درآمدزایی شود. تاکنون برند واحدی با عنوان “سلامت ایران‌زمین” نداشتیم، اما لوگوی این برند در حال طراحی است و طی دو ماه آینده در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت. با معرفی این برند، وظایف جدیدی برای روابط‌عمومی‌های حوزه سلامت تعریف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ۶ درصد هزینه‌های کشور صرف حوادث و تنها ۴ درصد از کل بودجه کشور سهم وزارت بهداشت است، گفت:هر اقدامی که بار درمان و بیماری را کاهش دهد، چند برابر در حفظ سلامت جامعه اثرگذار خواهد بود.

روابط‌عمومی‌ها؛ حلقه ارتباطی مؤثر در پزشک خانواده و نظام ارجاع

در ادامه این مراسم، دکتر سجاد رحیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، با اشاره به جایگاه ویژه روابط‌عمومی‌ها در حوزه سلامت گفت:روابط‌عمومی‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش کلیدی در برقراری ارتباط مؤثر با مردم، دانشجویان و گروه‌های مختلف اجتماعی دارند.

وی افزود:در شرایطی که پمپاژ خبری در جهان گسترده شده است، روابط‌عمومی‌ها مسئولیت سنگینی در انتشار اخبار صحیح و دقیق دارند و خوشبختانه روابط‌عمومی‌های دانشگاهی کشور در این عرصه موفق بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تصریح کرد:در برنامه هفتم توسعه به جایگاه و تکلیف مدیران روابط عمومی‌ها اشاره شده است و این مجموعه‌ها در اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع نقش‌آفرین هستند.

وی ادامه داد:روابط‌عمومی‌ها باید با گفتمان‌سازی و همکاری با نخبگان، موضوعاتی مانند جوانی جمعیت را برای جامعه تبیین کنند. همچنین انعکاس روزانه هزاران اقدام مؤثر دانشگاه‌ها در حوزه آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان اهمیت فراوان دارد.

دکتر رحیمی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی عکس “ایران جوان” به میزبانی این دانشگاه گفت:در اختتامیه این رویداد که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود، از ۴۰ اثر برگزیده تقدیر خواهد شد.

وی تأکید کرد:روابط‌عمومی‌ها باید از ظرفیت ابزارهای هوشمند رسانه‌ای بهره‌مند شوند تا بتوانند پیام‌های مرتبط با حوزه سلامت را مؤثرتر به جامعه منتقل کنند.

قدردانی از مدیران روابط‌عمومی سراسر کشور

در پایان این مراسم، مدیران روابط‌عمومی کلان‌مناطق ده‌گانه کشور گزارش اقدامات خود را در محورهای پسماند، آلودگی هوا، جوانی جمعیت، نه به تصادف، نان کامل، دیابت، سلامت روان، دخانیات، سوءمصرف مواد و الکل، توریسم سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع ارائه کردند.

در حوزه سلامت، ۶۴ مدیر روابط عمومی فعال هستند که از میان آنان ۳۱ نفر بانوان مدیر هستند. به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر، از بانوان مدیر با اهدای هدایای متبرک تقدیر شد.

 

 


IMAGE

شعار سال 1404 : سرمایه گزاری برای تولید

تاریخ بروز رسانی :

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۴