30 درصد نوبت کلینیک های بیمارستانی به نظام ارجاع  اختصاص دارد

0243.jpg - 19.05 kBمدیر امور بیمارستان ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تمام بیمارستانها موظف هستند 30 درصد نوبت کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی خود را به مراجعان نظام ارجاع اختصاص دهند.

دکتر  رضا وثوقی مقدم، در گفتگو با وب دا با اشاره به اینکه در حال حاظر نوبت گیری الکترونیک از شبکه های بهداشت و درمان به بیمارستانها در حال انجام است، گفت: یکی از مهمترین مزایای نظام ارجاع گرفتن پسخوراند از پزشک برای نوع خدمت دریافتی بیماران است .

وی با بیان اینکه پس از یکپارچه سازی سامانه نظام ارجاع کشور این بازخورد لازم در اختیار بیمه ها قرار گرفته است و این در حالی است که برای درمان موفق بیماران باید پیشینه خدماتی که دریافت کرده اند و خدمات مورد نیاز آینده برای تصمیم گیری های بعدی در دسترس پزشک معالج سطوح بعدی قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نظام ارجاع در سطح یک به دو و دو به سه برای بیماران سرپایی، بدحال و بستری اجرایی می شود.

دکتر وثوقی مقدم تصریح کرد: در نظام ارجاع سطح دو به دو اختلالاتی وجود دارد بدان معنا که به عنوان مثال اگر پزشک متخصص داخلی به این تشخیص برسد که متخصص اعصاب باید بیمار را ویزیت کند امکان ارجاع بیمار را به پزشکی هم رده خود را  ندارد .

مدیر امور بیمارستان ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اکثر موارد درمان بیمار در سطح تخصصی به نتایج خوبی می رسد و درصد کمی از بیماران نیازمند بستری و یا ارجاع به سطوح بالاتر هستند از همین رو با تهیه زیر ساخت های لازم می تواند علاوه بر امکان مشاهده بازخورد پزشکان ، پزشکان در یک سطح بیماررا به متخصص مورد نیاز ارجاع دهند.

دکتر وثوقی مقدم اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای بهتر نظام ارجاع در بیمارستانهای دانشگاهی انجام شده است .

 


IMAGE

شعار سال 1404 : سرمایه گزاری برای تولید

تاریخ بروز رسانی :

پنجشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۴