اخبار

نظرسنجي

نحوه ارائه و اطلاع رساني همايش در سايت را چگونه ارزيابي مي كنيد ؟

بسيار خوب 49.2%
خوب 14.4%
خوب و كمي ناقص 8.6%
نامناسب 2.1%
ضعيف 25.7%


مشاهده نتايج

صفحات پر بازديد

سومين همايش كشوري يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي ( 36540 )
روش تهيه اسلايد و پوستر ( 26193 )
تماس با دبيرخانه همايش ( 11615 )
پوستر و پمفلت همايش ( 5721 )
جدول زمانبندي و هزينه هاي ثبت نام در سومين همايش يادگيري الكترونيكي ( 5650 )
مشخصات كارگاهها ( 4936 )
همايش آنلاين ( 4842 )
راهنماي ارسال مقالات ( 4834 )
ثبت نام سومين همايش يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي ( 4633 )
نقشه محل برگزاري ( 3644 )
برگزاركنندگان ( 3172 )
معرفي همايش ( 2875 )
اسكان همايش ( 2689 )
ارزشیابی کارگاه ها ( 2604 )
عكس سالن اصلي همايش ( 2558 )
برنامه سخنراني همايش ( 2453 )
آموزش الکترونیکی در علوم پزشکی محدودیت ها و کاربردها ( 2357 )
پيام همايش ( 2255 )
ثبت نام متقاضيان شركت در نمايشگاه ( 2040 )
ثبت نام در كارگاهها ( 1924 )
راهنمای سخنرانان ( 1833 )
تصاوير همايش ( 1816 )
فرم تعيين ارائه دهنده اصلي در روز همايش ( 1753 )
ثبت درخواست برگزاري كارگاه براي سومين همايش يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي ( 1673 )
ثبت نام حاميان سومين همايش يادگيري الكترونيكي در علوم پزشكي ( 1645 )

 
                                                                       به نام خدا

با سپری شدن عصر صنعتی به دلیل ظهور ترانزیستورها و تولید رایانه های دیجیتالی سبک، سریع وارزان قیمت در اواخر سده گذشته، عصری جدیدی شروع شده است که آن را عصر دانش و دانایی (Knowledge and Information) می نامند. در این عصر جوامع توسعه یافته به جوامع اطلاعاتی تبدیل شده اند و صنعت را که پس از دوران رنسانس در اروپا ابزار توسعه و ترقی آن کشورها بوده است، به تدریج به کشورهای در حال توسعه تحویل می دهند. در چنین بحبوحه ای، مفهومی به نام شکاف دیجیتالی(Digital Divide) به منزله معیاری برای محاسبه میزان رشد و ترقی کشورها به سمت جامعه اطلاعاتی درآمده است. در چنین جهانی که اطلاعات با سرعتی بی نظیر تولید شده، در دسترس قرار گرفته و مورد بحث و تبادل نظر قرار میگرد. ایجاد شبکه های اجتماعی، انجمن های آنلاین، پست الکترونیکی، موتورهای جستجوی معنایی و بانک های اطلاعاتی موضوعی گسترده و دسترسی به اینترنت با پهنای باند وسیع موجب شده است که درک شیوه یافتن و بکاربردن منابع الکترونیکی و داشتن دسترسی به منابع بی نهایت غنی امروزی یکی از مهمترین ابزارهای توسعه در جهان امروز مبدل شود، و مفهوم شعر کهن پارسی: 

توانا بود هرکه دانا بود

را به وضوح هرچه بیشتر عینیت ببخشد. در این میان، یکی از ابزارهای مهم بکارگرفته شده در عصر فنآوری اطلاعات، برای گسترش هرچه بیشتر دانش و از میان برداشتن مرزهای یادگیری و آموزش، آموزش الکترونیکی میباشد.

در این شیوه یادگیری، بکارگیری رایانه و نرم افزارهای کاربردی که روز به روز استفاده از آنها ساده تر ورایج تر می  گردد؛ معلمان و مدرسان را قادر ساخته است، تا با در هم نوردیدن مرزهای جغرافیایی و کشوری، در سراسر جهان به گسترش آموخته ها و تجربیات خود بپردازند. و رویای دهکده جهانی را به وضوح هرچه بیشتر محقق نمایند.

آموزش پزشکی نیز که یکی از مهم ترین شاخه های علم آموزش به دلیل انتقال مفاهیم لازم برای حفظ سلامتی انسان به عنوان یکی از مهمترین نعمت های خدادادی، می باشد، علی رغم همه ترس ها و نگرانی های متولیان آن به دلیل ماهیت بالینی و عملی آن به ارائه تجربیات موفقی به این عرصه وارد شده است. در این آموزش ها به دلیل درگیری با حیات و سلامتی انسان، فنآوری به کمک وی آمده است تا پیش از ورود وی به عرصه حقیقی کار در حوزه سلامت با درگیری در فضاهای مجازی به یادگیری و تمرین مهارت ها و دانش خود بپردازد. اما این امر لازمه درک مفاهیم اصول و معیارهای صحیح و علمی تولید، ارائه و ارزشیابی محتواهای آموزشی تولید شده در علوم پزشکی است. تا بتوان تاثیرگذاری لازم و موثری را در این حوزه ارائه نمود.

استفاده از ابزارهای موجود برای یادگیری فعال، ایجاد فضاهای تمرین عملی مهارت ها و ایجاد برنامه های آموزشی تعاملی برای تقویت مهارت تصمیم گیری و خلاقیت همه و همه روش هایی هستند که از طریق آن می توان به افزایش درک و توان کاری فراگیران کمک نمود.

امروزه برنامه های آموزش مداوم مجازی برای دانش آموختگان این حوزه، این امکان را فراهم می آورد که بدون ترک محل کار خود در هر نقطه ای که دسترسی به اینترنت دارند، به یادگیری و بروزرسانی دانش خود بپردازند. اما این امر مستلزم پژوهش و کار مطالعاتی برای درک روش های مناسب و علمی برای تولید و عرضه محتواهای آموزشی مناسب در قالب ایده آل و قابل دسترس و مفید برای همگان می باشد.

در همین راستا مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال 1385 به مقوله آموزش الکترونیکی تحت وب توجه ویژه ای داشته و امروزه یکی از غنی ترین منابع درسی الکترونیکی را در اختیار دارد و ابزارهای خلاقانه ای مانند اطلس های آنلاین پزشکی بومی، درس های تعاملی مبتنی بر حل مساله (Problem Based Learning) و برنامه های آموزشی برخورد با بیمار (Patient Management Problem) را عرضه نموده است. 

به دنبال کار به جا و شایان ستایش دانشگاه علوم پزشکی تهران در برگزاری اولین و دومین دوره، این دانشگاه سومین دوره همایش کاربردهای یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی را با مشارکت همه دانشگاه های علوم پزشکی و پژوهشگران و اندیشمندان آن برگزار می نماید. به امید آنکه این تلاش ها در راستای حرکت جامعه دانشگاهی کشور به سوی گسترش مفاهیم جامعه اطلاعاتی و کسب آگاهی لازم برای استفاده مفید از فنآوری های روز موثر واقع شود.
                                                                                     دبیر علمی همایش
                                                                
                                                           

                                                

                                                                

    

 

فردوسی

به نام خداوند جان و خرد

کزین برتر اندیشه برنگذرد

خداوند نام و خداوند جای

خداوند روزی ده رهنمای
خداوند کیوان و گردان سپهر

فروزنده ماه و ناهید و مهر

ز نام و نشان و گمان برترست
نگارنده‌ی بر شده پیکرست

به بینندگان آفریننده را

نبینی مرنجان دو بیننده را
نیابد بدو نیز اندیشه راه

که او برتر از نام و از جایگاه

سخن هر چه زین گوهران بگذرد
نیابد بدو راه جان و خرد

خرد گر سخن برگزیند همی

همان را گزیند که بیند همی
ستودن نداند کس او را چو هست

میان بندگی را ببایدت بست

خرد را و جان را همی سنجد اوی
در اندیشه‌ی سخته کی گنجد اوی

بدین آلت رای و جان و زبان

ستود آفریننده را کی توان
به هستیش باید که خستو شوی

ز گفتار بی‌کار یکسو شوی

پرستنده باشی و جوینده راه
به ژرفی به فرمانش کردن نگاه

توانا بود هر که دانا بود

ز دانش دل پیر برنا بود
از این پرده برتر سخن‌گاه نیست
-------

ز هستی مر اندیشه را راه نیست

 

تاريخ بروز رساني : چهارشنبه 01/07/88 ساعت 01:02

Mashhad University of Medical Sciences Contact Details:
Main address: University St., Ghoraishy Building 91375-345 Mashhad, Iran ,
Tel:( 98 511) 841 2081-5 , Fax:( 98 511) 8430249 , E-mail: Info(at)mums.ac.ir Members: - Schools and Hospitals School: Dentistry , School: Health , School: Medicine , School: Nursing & Midwifery , School: Paramedical , School: Pharmacy , School: Traditional Medicine , Hospital: Dr.Sheikh , Hospital: Dr.Shariati , Hospital: Emam Reza , Hospital: Ghaem , Hospital: Hashemi Nezhad , Hospital: Ibn-e-Sina , Hospital: Khatam-al-Anbia , Hospital: Montaserie , Hospital: Ommul-Banin , Hospital: Omid , Hospital: Shahid Kamyab , Hospital: Taleghani , History: Mashhad Faculty of Medicine was officially opened on Nov. 23, 1949 by Dr Zanganeh, the minister of culture. The school started out with 61 students, one associate professor and seven tutors. In 1956, when the school of Arts opened, the two schools merged to form the University of Mashhad. In 1989, the faculties offering Medical Sciences' degrees across the country separated from the Ministry of Culture and Higher Education. New emerging Medical Universities have gone under management of Ministry of Health, Treatment and Medical Education. Thus the original University of Mashhad was divided into two independent universities: "Ferdowsi University of Mashhad" and "Mashhad University of Medical Sciences'. Mashhad University of Medical Sciences operates at present with 8 faculties, 32 hospitals, 179 rural and 147 urban health centers. It covers an enormous area stretching from the north east to the central parts of the country, which makes it the largest university of Medical Sciences providing health care and treatment services. With 597 teaching staff, 1645 MDs with different specialties, 138 dentists, 123 pharmacists and 25, 402 employees, the university provides health care and medical services to the area's large population as well as to over 25 million tourists a year.

مشهد، خيابان دانشگاه، دانشكده پزشكي سابق، ساختمان كتابخانه مركزي دانشگاه، دفتر آموزش الكترونيك تلفن: 8514300 0511 نمابر: 8420305 0511 پست الکترونيک: elearning@mums.ac.ir
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.